

Blog
Met je mee Blogs
Antwoorden
Als ouders ons bellen, dan is de nood hoog. Dan hebben ze vaak zelf al van alles geprobeerd. De ene keer pakte dit goed uit en de andere keer minder goed. Ouders weten op een gegeven moment: er is meer nodig. Maar tussen weten en doen – hulp vragen - zit soms nogal...
Hoe voel je je?
Ben je zenuwachtig voor wat komt? Heb je geen zin? Of juist wel? Voel je vertrouwen? Of geen vertrouwen? Voel je…? Wat voel je eigenlijk? 2020. Een raar jaar. Van werken aan de keukentafel naar weer functioneren in een groep en aan allerlei eisen moeten voldoen....
Stroomversnelling
Met Je Mee Kindercoaching blikt terug op een heel mooi eerste jaar!🔸We hebben trajecten afgerond, veel bijgeleerd en er staan nieuwe uitdagende coachingstrajecten op ons te wachten. Het gaat in een stroomversnelling. En wij? Wij zijn gewoon heel blij en dankbaar....
Vorderingen
🔸Wat zien we veel veerkracht bij de kinderen die we begeleiden. Ze maken kleine - en soms grote - stappen vooruit. En houden vol als het niet lukt. We kregen in korte tijd veel nieuwe aanmeldingen. Dankbaar zijn we dat ouders en scholen de weg naar Met Je Mee weten...
Wijde blik
“Soms werken we een tijdje in stilte, bijvoorbeeld aan tekeningen of andere kunstwerken. Dan komt praten vanzelf.” 🔸Bij ons leer je meer over ‘wie ben jij’ en wat is de relatie tussen jouw denken-voelen-gedrag, wat zijn je helpende en niet-helpende gedachten, hoe...
Aan haar zijde
Met een stralende glimlach kijkt ze me aan. Ook al kom ik niet voor haar. Ik kom voor haar vriendin. Haar beste vriendin, laat dat even duidelijk zijn. Drie keer per week gaat haar vriendin met me mee. In de eerste weken was zij degene die mee mocht oefenen buiten...
Een zucht geeft lucht
" Er hing een taaie, zwarte lucht in het bos. De eekhoorn deed zijn raam open, keek naar buiten en dacht: de zwarte zwaan heeft weer eens gezucht. Hij snoof de donkere damp op en schudde zijn hoofd. 'Volgens mij,' zei de olifant, 'heeft de zwarte zwaan een groot...
Ik zie jou
Vaak was ze stil. Ze haalde hoge cijfers. Of ze iets leuk of minder leuk vond, was moeilijk te zien. Behalve op vrijdagmiddag. Dan gingen we naar het speellokaal voor de dramales. Als zij ging spelen dan gebeurde er iets. Dan zag je kinderen kijken. Echt kijken....
Zelfvertrouwen is de basis voor alles
Door vaardigheden te trainen, door veel te oefenen en te herhalen groeit het vertrouwen van kinderen in hun eigen kunnen. Wij zien dit wekelijks bij de kinderen die we coachen. En dit is het allermooiste van ons werk. Zien dat het kwartje valt, zien dat het kind een aha-ervaring heeft van o-zit-dat-zo! We zien, verstevigen en borgen. En ook hier is het uitgangspunt altijd de kracht van het kind.
Doe nu een kwartiertje helemaal niets
(maar dan ook écht helemaal niets)
Als je dit leest, wat denk je dan? Lijkt je dat fijn? Of misschien wel heel ongemakkelijk? Want écht helemaal niets doen...dat zijn we niet gewend.
Speel je mee?
De coachkoffer. Oud, versleten maar goud waard. De coachkoffer gaat overal mee naar toe èn is altijd goed gevuld. Met helpende gedachten, speel je wijs, dikke potloden, handpoppetjes en spelletjes. Liefst korte spelletjes om het ijs te breken of aan het eind van een coaching te spelen.
Breek de stilte
Kinderen met selectief mutisme praten niet. In ieder geval niet overal. Vaak is de school een plek waar ze hun stem niet laten horen. Dat is geen onwil. Ze kunnen niet anders.
Vreugde en verdriet
Vreugde en verdriet. Ze zijn er. Ze zijn er soms tegelijkertijd. Soms wandelen ze achter elkaar aan. En vaak wandelen ze gewoon naast elkaar Met Je Mee.
Groepstraining voor kinderen
Na de herfstvakantie gaan we van start met een krachtige èn superleuke training. In deze groepstraining van 5 lessen leren kinderen wie ze zijn, wat ze nodig hebben en hoe ze dit vanuit hun eigen kracht kunnen inzetten!
Ik leer het je wel
... zei ze vandaag tegen mij. Er spreekt zoveel vertrouwen uit deze zin. En dat is precies de reden dat we dit samen zijn gaan doen. Dat we kozen voor een VOF. Jij jouw kennis en ik de mijne. En samen weten we meer.
Follow
blog
